vineri, 24 mai 2013

Despre înţărcat

Sunt sute de articole pe net despre alăptare: cât de benefic e, ce poţi face pentru a avea mai mult lapte, poziţii comode, şi multe altele. Dar despre cum să înţarci un copil - prea puţine. Vorba ceea, când se-nsoară clar nu mai vine la mă-sa după lapte.

La primul înţărcatul a fost ceva natural. La 11 luni producţia de lapte s-a încheiat, i-am prezentat biberonul şi asta a fost tot. Simplu, uşor, fără complicaţii.

Dar la numărul 2...

Ce părere au experţii (citate aproximative):
Bunica mea 87 ani, 3 copii, 7 nepoţi, deci le ştie din experienţă: "înţarcă-l maică până la 1 an că după te va chinui...".
Pediatrul: "sunt 2 soluţii pentru înţărcat: fie plecatul de acasă pentru aproximativ o săptămână, fie încetatul brusc, dar va plânge. Eu n-am întâlnit copil care să înţeleagă".
Forumurile: "e foarte uşor, îi spui că ai buba şi nu mai poţi şi înţelege".
Prietenele: "mai greu a fost cu sânii, curgeau mai greu ca la început. A trebuit să iau pastile ca să se oprească".

Când ar trebui înţărcat copilul:
La noi în ţară se consideră că imediat ce începe să meargă singur e ciudat să-i mai dai sân. Puţine voci încearcă timid să explice că poţi continua şi după acest moment dar va mai trece mult până vor fi auzite. Când mamele noastre au fost învăţate că după 6 luni laptele se transformă-n zer ce-am putea cere?
Să nu mai vorbim de zâmbete şi glume, ironii şi altele provocate de vreo mamă ce-şi alăptează copilul mai mărişor.
Răspunsul cel mai potrivit: când decide mama :)
Prietena nr 1 (bebe înţărcat după 2 ani): "după ce-am reînceput serviciul devenise groaznic. Imediat ce intram pe uşă mă-mpingea direct în dormitor".
Prietena nr 2 (bebe înţărcat pe la 18 luni): "toată noaptea mă freca. Dormea 5 minute şi se trezea că vrea sân. Dimineaţa eram cheaună".
Prietena nr 3 (bebe înţărcat la 11 luni): " La 11 luni am zis gata şi i-am predat biberonul. Ea l-a acceptat uşor, eu am luat pastile, totul bine."

Cum?
Aici răspunsul e simplu. Întrerupi brusc. Fie că alegi să pleci o perioadă, fie că rămâi cu el nu merge cu datul mai rar. Ori dai ori nu dai.

Cât?
Primele 2-3 zile sunt mai grele, după devine mai uşor. Până mai ieri sânul era totul: se lovea, repede la sân să-l consolezi, îi era somn, repede, la sân să-l adormi... Când îi iei sânul nu e vorba doar de înţeles, de cele mai multe ori e vorba de înlocuirea unui ritual, a unui obicei.
Cum e la noi, când se schimbă fusul orar. Ce greu ne obişnuim cu ora nouă de trezit! Aşa şi el, îi trebuie o perioadă de acomodare, vor exista momente când va arunca cu biberonul şi va urla până va adormi, dar vor fi şi momente uşoare, când vei crede că ai cel mai înţelegător copil de pe planetă.

La final:
Pare greu?
După maxim o săptămână îţi va părea uşor. Doar rezistă acolo pe baricade şi trece şi-asta.
Credeai c-ai scăpat?
Nu... Să vezi ce drăguţ e să pregăteşti biberonul la 3 dimineaţa. Apoi la 5. Şi iar la 7.
Pentru toate celelalte există Mastercard...
Lapte praf 800 g = aproximativ 50 lei pe săptămână. Ştiu, pare scump, înainte laptele era (aproape) gratis, oriunde, la orice oră.
(Am scris aproape gratis pentru că după vei mânca mai puţin, undeva spre jumătate. )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu