vineri, 18 ianuarie 2013

O zi la Târgovişte

Era o duminică ploioasă de toamnă când 4 suflete zgribulite au coborât pe peronul Gării de Nord: o mamă, o bunică şi doi copii. Cel mic stătea agăţat în Manduca, o îmbrăţişare albastră şi caldă dată mamei. Cel mare repeta într-una "trenul albastru! trenul albastru! treno roşu e plin".

După o oprire scurtă la casa de bilete s-au îndreptat spre peronul 6 unde aştepta deja trenul albastru: 3 vagoane, 2 pentru Piteşti, unul pentru Târgovişte. Au urcat în ultimul vagon şi au plecat spre noi aventuri.

La 10:30 au coborât în Târgovişte. Soarele se zbătea să iasă din nori şi ploaia se oprise. Au mers încet spre centru mirosind aerul curat şi admirând casele bulevardului cu castani. Şi după un scurt popas la rude au plecat să viziteze Turnul Chindiei.

Ştiam vechea cetate din copilărie, dar nu mi-o aminteam aşa de frumoasă. Copiilor le-a plăcut să alerge printre ruine, să cerceteze rămăşiţele de zid, să urce în turn pe treptele scârţâitoare. Mi-a părut rău că n-am avut aparatul de fotografiat la noi.

Am mers apoi să vizităm grădina zoologică. E mică dar frumos aranjată, din porumbar poţi vedea leii de sus, maimuţele sunt jucăuşe, urşii se mişcă, a fost frumos.

N-am mai avut timp să vizităm Parcul Chindiei, aveam ultimul tren spre Bucureşti la 5 şi ceva. Dar cu siguranţă mai mergem. O oră jumate cu trenul, parc mare, grădină zoologică şi ruine, ce poate fi mai distractiv pentru copii?















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu