marți, 10 februarie 2015

Începe şcoala: când şi unde?

Nu credeam că înscrierea la şcoală poate ridica atâtea întrebări. Dar uite că au trecut vreo trei luni şi încă nu ştiu ce voi face. În plus sfaturile vin ca valurile mării în zilele agitate, doar că acum nu mai e vorba de purtat sau nu căciulă la 20 de grade, e vorba de marele start, de începutul educaţiei şi e important să-i placă, să alegem ce e mai bun pentru el.

Învăţământ de stat sau învăţământ privat?
Nu am luat în calcul varianta a doua. În primul rând (mai) am încredere în şcoala românească. În al doilea rând costurile pentru 2 copii ar fi mari spre imposibile. În plus am copilul la grădiniţă privată de 3 ani. E aproape de casă, preţul e rezonabil şi e deschisă tot timpul anului (exceptând sărbătorile legale importante). Sunt mulţumită, dar nu impresionată.

Sistem tradiţional sau alternativ?
Am citit câte ceva despre sistemele de învăţământ alternativ, m-a cucerit step by step-ul, dar cum n-am o şcoală de stat cu acest sistem în apropiere am optat pentru sistemul tradițional. Nu vreau să pun copilul pe drumuri lungi şi aglomerate de când e mic. Şi oricum, mai devreme sau mai târziu tot aici ajunge.

Şcoală de cartier sau şcoală bună
Am la o distanță de o staţie de autobuz 2 din cele mai căutate şcoli din București. Aşa că tentaţia unei şcoli bune e mare. Dar punând în balanţă înscrierea complicată (neapărat viză de flotant în zona arondată şcolii), poveşti contradictorii despre şcoală (fiţe, trebuie cotizat la greu, mulţi părinţi nemulțumiți) şi avantajul de a avea o şcoală de cartier la ieşirea din bloc, cred că ne vom orienta spre şcoala de cartier.

5, 6 sau 7 ani
Cunosc părinţi care şi-au înscris copiii la 5 ani şi un pic. Cunosc părinţi care amână înscrierea pe anul viitor, când copilul va avea 7 ani. 
Aici sfaturile sunt multe, majoritatea mă îndeamnă să mai aştept, că e prea mic, că nu e pregătit, că nu va face faţă. Dar oare nu asta e ideea clasei pregătitoare, să se acomodeze copilul cu şcoala?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu