joi, 18 septembrie 2014

Lista pentru spital

Până de curând nu prea am avut probleme. Se mai îmbolnăvea unul din copii, mergeam la doctor, primeam reţeta cu tratamentul salvator şi reveneam în confortul căsuţei noastre.

Au fost şi urgenţe, febră mare, capete sparte, dar de fiecare dată am scăpat uşor. Până în ziua ganglionului umflat, când un doctor ne-a oprit la spital.

M-am trezit în salon, priveam buimacă în jur şi nu ştiam ce să cer, de ce am nevoie. Ce oferă spitalul şi ce nu. Şi pe parcursul a 4 ore de aşteptare am făcut atâtea liste, am adăugat şi şters şi iar am adăugat şi şters, iar la final am obţinut asta, nu multe, să pot să le strâng într-un rucsac, dar suficiente să ne ajungă pentru câteva zile.

Haine de schimb (pe zi):
- 2-3 tricouri
- 2-3 perechi pantaloni de schimb
- 4-5 scutece
În spital era foarte cald iar pe salteaua îmbrăcată în muşama se transpira îngrozitor, aşa că trebuia să schimb copilul des. Aveam noroc că zilnic trecea cineva pe la noi să ne schimbe hainele, nu aveam voie să întindem la uscat rufele pe calorifer şi nici să depozităm bagaj în cameră, doar ce încăpea în noptieră şi în micuţul dulăpior cu cheie de pe hol.
Pentru mine a fost suficient un schimb de haine pe zi, din fericire baia avea şi duş. Haine comode, se înţelege.

- pastă de dinţi plus periuţă
- săpun (nu era întotdeauna la baie)
- hârtie igienică (nu era deloc la baie)
- prosop de corp
- prosop de mâini
- şerveţele umede

- cearceaf (de învelit, sau în cazul în care se udă cel pe care-l primiţi la internare, e foarte greu să primiţi altul în loc)
- papuci uşor de încălţat, mai ales cei pentru copii

- farfurie
- castron de ciorbă
- tacâmuri
- cană
- mâncarea preferată a copilului, va fi greu să-l convingeţi să mănânce din cea de spital
- lapte, iaurt şi fructe
- apă plată (multă)

- jucării pentru copil, să-l puteţi ţine liniştit. Aveţi grijă să fie uşor de dezinfectat, că doar le luaţi acasă
- un laptop pe care să vadă desene animate sau o tabletă pe care să se joace ajută enorm

E posibil să plătiţi o taxă de aparţinător, la spitalul la care am fost era 14,5 lei pe zi, deci nu uitaţi portofelul acasă (deşi acesta ar fi primul pe listă când vine vorba de spital).

Şi în final nu uitaţi de răbdare vor fi atâtea reguli, atâtea nu-uri, se va ţipa, vi se va face observaţie din orice, în plus somnul va fi insuficient şi incomod, copilul va fi ţâfnos şi răsfăţat, va trebui multă răbdare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu