vineri, 27 decembrie 2013

Joaca de-a curieratul


Stiu, multa lume se plange de Posta Romana si de cozile interminabile de acolo. Si multi isi doresc sa fi apelat la un serviciu de curierat rapid, chiar daca e mai scump.

Insa, nici acolo nu e viata roz. Am experimentat destule in ultima vreme, ca daca n-ar fi vorba despre mine ar fi chiar hilar.

Totul incepe prin plasarea unei comenzi pe un site oarecare. Uneori primesti un SMS ca urmatorul: 

"Expeditia de la ... va fi livrata in cursul zilei de azi, interval orar 9-17, Rbs x lei."

Ca doar n-ai nimic mai bun de facut decat sa stai acasa, asteptand sa vina el, coletul. Evident, ai putea sa-l primesti la munca, tot stai acolo mai toata ziua, dar daca e vorba de un pachet greu, doar n-o sa-l cari cu metroul apoi spre casa. Sau sa platesti un taxi. Ca doar de asta platesti taxele la curier. Sa ti-l aduca ei unde esti tu, nu acasa.

In cele mai multe cazuri primesti un telefon de la cineva grabit:

- Buna ziua! Am un colet pentru dumneavoastra de la firma X. E cineva acasa in 15 minute?

Panica!

Tu stiai ca trebuie sa primesti un pachet in aproximativ 2 zile. Ai vorbit din timp cu parintii sa faca de garda joi si vineri intre orele 9 si 17 ca sa poata primi cineva pachetul. Doar ca azi e miercuri, a venit mai devreme. Asa ca sigur nu e nimeni la primire. Rogi cumva sa astepte 5 minute pana verifici daca e cineva acasa, si revii  cu un telefon:

- Se poate in 30 minute?
- Azi nu, vin maine! suna raspunsul sec.

Uneori nu primesti nici telefon, nici sms. Dar daca intri pe intrarea din spatele blocului, pe care o folosesti foarte rar, s-ar putea sa ai surpriza sa gasesti lipit un biletel cum ca ai fost cautat intr-o anumita zi la o anumita ora si nu erai acasa. Altfel astepti, astepti si primesti un telefon de la cei de la care ai comandat:
- Buna ziua, Suntem de la firma X. Ati cumparat acum cateva zile un produs de la noi, il mai vreti?
- Sigur, il astept de 3 zile, inca n-a ajuns.
- Pai nu se poate, curierul a venit in data de si nu erati acasa. Ati fost avizat de 2 ori.
De fiecare data munca de lamurire cu compania de curierat, ca nu e normal nici sa se lipeasca un anunt pe intrarea in bloc, mai ales cand sunt 2 intrari (macar sa puna la cutia postala daca ii e lene sa ia liftul), nici sa nu ma anunte in vreun fel ca a trecut. Nu exista nicio dovada ca ar fi trecut cu pachetul, dar imediat cer banii pentru o noua livrare.


Nu stiu cum e cu livrarea asta, dar se pare ca e doar pana la intrarea in bloc. Asa ca atunci cand stai spre varful blocului devine chiar enervant:
- Poate veni cineva sa-l ridice de jos, ca e greu.
- Poate veni cineva sa ridice pachetul de jos, ca nu merge liftul.
De obicei asta se intampla la pachetele deja platite. Atunci cand au siguranta unui "n-am sa va dau rest 5 lei", urca si pe scari daca e nevoie.

Iar cireasa de pe tort, acest sms primit intr-o zi de vineri la ora 12:58:
"Stimat destinatar, Coletul dvs xxx va fi livrat in cursul zilei de azi, cel mai probabil intre orele 10:00 and 13:00. Cu stima, Nume Companie (telefon)".
Eu asteptam pachetul pe luni - marti, asa estimau cei de la care am cumparat pachetul. Marti insa nicio urma de pachet. Sun la centru, dau de o duduita grabita care-mi cere numarul de identificare al comenzii (din e-mail, nu din sms). Rog sa astepte sa-mi deschid e-mailul, ea-mi tranteste un "Reveniti" si inchide. Ca sa-ncepem cu dreptul. Povestea se repeta ca eu grabita (aveam mult de munca, numai timp de discutie cu ei n-aveam) imi notez alt numar de identificare al comenzii, al site-ului, nu al companiei de curierat. Iar inchis telefonul. Al treilea apel, de data asta cu noroc, am numarul de identificare corect:
- Da, comanda dumneavoastra este la noi in depozit, nu ati fost gasita la domiciliu.
Explic problema mea, ca vanzatorul ma anuntase o alta data de trimitere a comenzii, ca am primit acel sms vineri foarte tarziu:
- Nu de la noi. Noi nu trimitem SMS-uri.
- Dar e trecut numele firmei dumneavoastre, numarul de telefon
- Nu de la noi, noi nu trimitem SMS-uri!
 Incerc sa-i explic ca eu am primti acel sms si nu mi se pare normal sa primesc un sms la ora 12:58 pentru intervalul acela orar, dar ea ma intrerupe nervoasa:
- Doriti pachetul maine?

Dupa aceasta ultima experienta parca Posta Romana nu mai suna asa de rau. Cel putin acolo nu ai asteptari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu