Nu ştiu cum se face, dar ori de câte ori pleacă un manager în concediu vine un e-mail kilometric cu persoanele de contact în cazul în care. Şi sunt enumerate atâtea cazuri în care şi atâtea persoane de contact încât pentru moment ai un început de atac de panică: oare cum se va descurca firma fără managerul X? Dacă persoana de contact responsabilă de cazul în care habar n-are să se descurce în cazul în care chiar se întâmplă?
Încet-încet te linişteşti şi te apucă un sentiment de milă pentru X, săracul, la cât munceşte are şi el nevoie de o pauză, sigur e obosit. Şi poate te apucă puţin şi nervii pe mai-marii companiei care nu observă măcar asta, ce persoană importantă e X, ce mult munceşte.
Pe măsură ce zilele trec începi să te linişteşti. Vezi că persoanele de contact se descurcă surprinzător de bine, de parcă asta ar fi făcut de multă vreme. Nici urmă de dezastrul la care te aşteptai la citirea e-mailului, lucrurile merg mai departe la fel de bine, poate chiar puţin mai bine.
Şi vine ziua în care se întoarce managerul X din concediu. Dar tu eşti deja la starea de uimire, când te-ntrebi ce nevoie e de X? Cele 3 săptămâni au trecut surprinzător de bine, în plus nu s-a mai pierdut timpul prin şedinţe inutile. Ba mai mult, eşti chiar dezamăgit, că tocmai ai aflat că unele din persoanele de contact în cazul în care, chiar asta fac zi de zi, managerul X fiind un pas intermediar.
Uite de asta n-ar trebui ca managerii să-şi ia concediu.
Chiar azi am primit un astfel de email şi de alte câteva zeci de ori de-a lungul timpului.
RăspundețiȘtergereNiciodată nu am contactat persoanele stand-in. Cum să contactez pe cineva cu care nu am vorbit niciodată şi căreia trebuie să-i explic problema pe care o am de la 0?
Auto-replyul are rostul lui... informativ... şi cam atât.