miercuri, 30 mai 2018

Funiculare in Bergamo

Cand ai doi copii pasionati de mijloacele de transport in comun, cu siguranta funicularul va fi un obiectiv de neratat.

Am descoperit Bergamo in urma cu 4 ani si mi s-a parit un oras superb, pe care mi-am dorit sa il revad. Din pacate timpul ne-a fost limitat si de data aceasta, intrucat am parcat masina pe strada, unde poti plati parcarea doar cu monede. Si fiind prima zi in Italia, nu prea aveam monede prin buzunare. Doar cat sa ne permita cate 1 tura dus intors cu cele 2 funiculare ale orasului si drumul intre ele.

Un bilet de calatorie costa 1.30 euro si e valabil 75 minute. Am avut timp sa facem un drum dus-intors, cu o pauza mica la unul din capete si cozile de la urcare. 

Prima data am luat Funicolari di Citta, care leaga Citta Bassa de Cita Alta. Are o lungime de aproximativ 240 metri si o diferenta de altitudine de 85 metri. Funicolare di San Vigilio este mai lung, avand 630 metri lungime si urcand o diferenta de altitudine de 90 metri. Drumul intre ele prin orasul vechi, pe stradute inguste si aglomerate este superb, iar de la  Castelul di San Vigilo privelistea este incantatoare. 

Si desi au urmat doua saptamani de aventuri care mai de care mai frumoase, plimbarea cu funicularul a fost printre favorite.











































































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu